Höganäs kommun erbjuder motion och friskvård som en personalförmån genom friskvårdsbidrag. Som medarbetare och tillsvidareanställd har du 3000 kr per år i friskvårdsbidrag från 2026. Är du visstidsanställd är ditt friskvårdsbidrag månadsbaserat med 250kr/ månad som du är anställd. Är du intermittent anställd har du också 250 kr/ månad som du varit inne och arbetet. Vi registrerar våra kvitto här med start i januari 2026.
Vi kommer att ha en friskvårdsportal via EPassi som startar upp 1 mars så fram till dess kan du registrera dina kvitto i vår e-tjänst, därefter köps all friskvård via friskvårdsportalen.
För att du ska få dina friskvårdspengar måste du själv betala för aktiviteten för att sedan få pengarna i efterskott efter att du har registrerat kvittot. Du registrerar ditt/ dina kvitto i denna E-tjänst senast den 30 november innevarande år för att få ersättningen.
Viktig information: du lämnar ditt originalkvittot till din chef eller chefsstöd som sen förvarar detta i en pärm. Chefen/ chefsstödet kontrollerar så ditt inlämnade kvitto är godkänt innan det skannas in. Vi måsta alltid kunna gå tillbaka och hitta underlag för utbetalt friskvårdsbidrag.
Om det betalats ut för mycket friskvårdsbidrag under innevarande år kommer detta att korrigeras vid året slut.
Det finns en guide på arbetsnätet över godkända aktiviteter enligt Skatteverket, och vi följer skatteverket regler.